18/06/2016 12h27 - Updated 18/06/2016 12h27

Fearing suspending sponsorship of R $ 11 million to political blogs

Government claims that advertising dollars financed political opinion.
Photo: Ueslei Marcelino (Reuters)
Photo: Ueslei Marcelino (Reuters)

The government anticipated spending this year over R $ 11 million in sponsorships policy sites. After the inauguration of the interim president, Michel Temer, no dia 13 of May, these expenses had their suspended payment in June. The justification for the suspension of contracts, second Presidential Palace sources, It is that public money was fueling opinion blogs, or what, in the evaluation of new management, contrary to the public interest.

The federal sponsorship champion, under the management of remote president, Dilma Rousseff, Brazil was the site 247, conceived by journalist Leonardo Attuch, whose sponsorship forecast for this year totaled R $ 2,1 millions. In the document that had access GLOBE, 19 sites received sponsorship from the Bank of Brazil, Caixa Econômica Federal, Petrobras, Justice ministry, Ministry of Social Security, Ministry of Education and Ministry of Health.

But the journalist Luis Nassif, Site creator GGN, receive by the end of the year R $ 1,15 million. Third was the World Centre Daily (DCM), directed by journalist Paulo Nogueira, and is expected to receive R $ 1,11 million this year. They also received state sponsorship and ministries sites Conversation Sharp, Carta Maior, Esmael Morais, The Cafezinho, Opera Mundi, Viomundo, Political pragmatism, magazine Forum, on 21, Carta Capital and Sidney Rezende.

A party's acting president explained that some of these sites, as the Congress in Focus, or El Pais, the Kennedy Alencar Blog, the Observatory of Press and Apparel Online, They have journalistic features and content of public interest, more than, by a legal issue, Civil House failed to differentiate technically those of others, and was obliged to request the cancellation of sponsorship to all of them.

Journalists Sidney Rezende and Luis Nassif also had programs contracts in Brazil Communications Company (EBC) canceled. The measure was taken by Laertes Rímoli, who took three weeks to president of the company. By preliminary decision of the Supreme Court, journalist chosen by Dilma to lead the EBC, Ricardo Melo, He resumed the post and allowed the granting of an interview Dilma to Nassif, in the company's employee status.

Source: The globe

*** If you are in favor of a totally free and impartial press, collaborate enjoying our page on Facebook and visiting often the AM POST.

Latest news

Contact Terms of use Wp: (92) 99344-0505